Banner Nidzica

Deklaracja Dostępności

Wstęp deklaracji

Starostwo Powiatowe w Nidzicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.powiatnidzicki.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
 
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.powiatnidzicki.pl

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2021-03-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-24

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

  • Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2021-03-24
  • Weryfikacja i aktualizacja deklaracji została dokonana dnia: 2025-03-31
  • Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Tingtun Checker oraz WAVE Web Accessibility Evaluation Tool,

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Nidzicy ul. Traugutta 23:
  • Budynek umownie podzielony jest na dwie części: starą i nową,
  • Stara i nowa część budynku połączone są klatką schodową wyposażoną w windę,
  • Wszystkie Wydziały Starostwa Powiatowego w Nidzicy mieszczą się w tzw. nowej części,
  • Do starej części budynku prowadzą dwa wejścia,
  • Do wejścia głównego z chodnika od ul. Traugutta prowadzą schody zaopatrzone z obu stron w barierki ułatwiające wejście na parter budynku,
  • Do wejścia z tyłu budynku prowadzą schody zaopatrzone w barierki,
  • Do nowej części budynku prowadzą trzy wejścia a parter znajduje się na równym poziomie z gruntem,
  • Dwa z nich znajdują się od strony parkingu i są to wejścia bezprogowe, jedno z nich wyposażone jest w drzwi automatyczne,
  • Kolejne usytuowane jest z drugiej strony budynku od strony rzeki Nida i jest to wejście bezprogowe,
  • W budynku znajduje się winda, którą można dostać się na każdy poziom zarówno w starej jak i nowej części budynku,
  • W nowej części budynku występuje fakturowe oznaczenie powierzchni,
  • Na każdym poziomie nowej części budynku występują dwie tyflomapy,
  • W nowej części budynku występują oznaczenia pomieszczeń z zachowaniem wysokiego kontrastu oraz alfabetu Braille’a,
  • Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich proszone są o kontakt telefoniczny pod numerem: 89 625 98 10, gdzie zostanie wyznaczony i umówiony urzędnik właściwy do obsługi,
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w nowej części budynku,
  • Na parkingu wyznaczono dwa miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • W Starostwie jest możliwość użycia pętli indukcyjnej,
  • W budynku zainstalowano dodatkowe udogodnienia związane z ewakuacją osób ze szczególnymi potrzebami takie jak materace i krzesła ewakuacyjne.

Dane kontaktowe

Osobami wyznaczonymi do kontaktu w sprawach dostępności cyfrowej i architektonicznej w powiecie nidzickim są Piotr Iwanicki oraz Jarosław Komoszyński.
 
Dane kontaktowe:
  • email: dostep@powiatnidzicki.pl
  • skrytka epuap: /starostwo_nidzica/SkrytkaESP
  • adres skrytki do e-Doręczeń: AE:PL-14469-69020-CEUTV-28
  • adres do korespondencji: Starostwo Powiatowe w Nidzicy, ul. Traugutta 23, 13-100 Nidzica
  • telefon: 89 625 98 27

Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej

W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt.  Adres poczty elektronicznej dostep@powiatnidzicki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 89 625 98 27. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
 
Żądanie powinno zawierać:
– dane osoby zgłaszającej żądanie,
– wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
– sposób kontaktu,
– jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
 
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl (http://www.rpo.gov.pl)

Skip to content